Friday 14 February 2020

BBM3410Satu2020: Tentang Diri :)




                                                                        بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ
                  

Assalamualaikum dan salam sejahtera :) 


Pertama sekali saya ingin perkenalkan diri saya. Nama diberi Nor Syahirah Binti Sarian dan saya berumur 22 tahun. Saya merupakan anak kelahiran negeri Terengganu. Saya dilahirkan pada 20 Januari 1998 di sebuah hospital terletak di Hulu Terengganu. Saya mempunyai enam orang adik beradik dan merupakan anak keempat dalam keluarga. Saya telah memulakan alam persekolahan saya pada awalnya di Sekolah Kebangsaan Tok Randok pada tahun 2005 dan telah mengharumkan nama sekolah dengan pencapaian yang cemerlang iaitu 5A dalam Ujian Penilaian Sekolah Rendah (UPSR). Seterusnya, saya menyambung pengajian di Sekolah Menengah Kebangsaan Agama Durian Guling di Marang Terengganu pada tahun 2011 hingga 2015 dan mengambil Sijil Tinggi Pelajaran Malaysia (STPM) di Kolej Tingkatan Enam Hulu Terengganu (HuTecs) pada tahun 2016. Alhamdulillah, syukur kepadaNya dengan result stpm straight A juga saya berjaya menyambung lagi perjuangan saya dalam menuntut ilmu di Universiti Putra Malaysia (UPM) dalam bidang Sastera (Bahasa dan Linguistik Melayu).  

No comments:

Post a Comment